Unitate de descriere
Trimite o sesizare referitoare la această cotă
COLECŢIA REGISTRELOR DE STARE CIVILĂ
Date extreme: 1832-1938 / Cota UD: DJ-F-00001 / Nivel: niv.Colecție
Informații de identificare
Cotă
DJ-F-00001
Titlu
COLECŢIA REGISTRELOR DE STARE CIVILĂ
Datele extreme de creare
1832-1938
Nivelul descrierii
niv.Colecție
Informații despre context
Nume creator/proveniența
COLECŢIA REGISTRELOR DE STARE CIVILĂ
Datele extreme ale existenţei creatorului
1832-
Istoria instituţională/Nota biografică
Reglementări clare privind formarea, completarea şi păstrarea actelor de stare civilă au fost cuprinse în Regulamentul Organic. Îndeplinirea obligaţiei de înregistrare obligatorie a naşterilor, căsătoriilor şi deceselor era în sarcina Departamentului Treburilor din Lăuntru şi se realiza, în fapt, prin instituţiile de cult. În anul 1844, sarcina lucrării actelor de stare civilă a trecut la Departamentul Averilor Bisericeşti, funcţionând astfel până în anul 1860, când s-a stabilit trecerea actelor de stare civilă din nou la interne. La 10 august 1863, Alexandru Ioan Cuza decreta unificarea serviciului actelor de stare civilă din cele două principate şi trecerea lor la Oficiul Statistic. Confecţionarea şi păstrarea actelor de stare civilă potrivit regulamentului din decembrie 1866, cu modificările din noiembrie 1869 şi august 1871 şi în baza legii pentru actele sării civile din 1875 au marcat etapa întocmirii acestor documente de către funcţionarii comunali. Regulamentele din 1911 şi 1913 au adus precizări clare privind modul de redactare, înscriere şi eliberare a actelor de stare civilă. După completările şi modificările aduse de materie de documente de stare civilă din anii 1915, 1916, 1918, 1920, 1921, 1922, în februarie 1928 a fost promulgată legea pentru unificarea şi organizarea actelor stării civile, iar în octombrie şi noiembrie acelaşi an să apară regulamentul pentru aplicarea legii şi formularele de acte, instrucţiunile pentru timbrarea actelor de stare civilă intrând în vigoare în aprilie 1930. Se asigura astfel cadrul juridic necesar desfăşurării unei activităţi unitare în materie de documente de stare civilă.
Sursa directă a preluării
primării comunale şi orăşeneşti
Informații despre conținut și structură
Cuprinsul pe scurt
Înregistrările actelor de naştere, căsătorie, deces constituie surse certe pentru studii demografice, statistice, sociale, toponimice, lingvistice.
Sistem de ordonare
cronologic pe probleme
Condiții de acces și utilizare
Clădire Arhivă
DJ S.J.A.N. Dolj
Condiții de acces
conform art. 28 şi art. 30 din Legea Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, modificată, completată şi republicată şi a Regulamentului Sălilor de Studiu ale Arhivelor Naţionale
Condiții de copiere
xerox; aparat foto personal (fără blitz)
Limba
română
Grafia
chirilică și latină
Instrument evidență/informare
Inventare: 930, 935–1045, 1063-1074, 1076, 1077, 1083-1085, 1087, 1091-1098, 1100, 1113, 1114, 1145, 1158-1162, 1164, 1169, 1187, 1187, 1198-1232, 1236, 1240-1247, 1249-1251, 1271-1298, 1300-1371, 1400
Informații despre materiale complementare
Existenţa şi locul de păstrare al originalelor
S.J.A.N. DOLJ
Informații despre caracterizarea fizică a UD
Număr u.a.
33306
Metri liniari
405.39
Tip/suport material arhivistic
dosare, registre
Informații despre responsabilitate
Identificatorul instituției și persoanei responsabile pentru descriere
S.J.A.N. Dolj - Ramona Hogiu
Status descriere
revizuită
Datele creării, revizurii sau ștergerii
30.12.2021
Informații despre utilizare
Accesibil pentru
Public
Folosire fizică
Limitat
Cine autorizează
Nu este cazul
Categorie protecție
dosare generale (30 de ani)
Durată protecție (ani)
30